PLÁN PRÁCE ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG Školní rok 2019/2020

Činnost a úkoly školního speciálního pedagoga během školního roku 2019/2020 pro práci se žáky, pedagogy, rodiči a dalšími spolupracujícími subjekty

 

Srpen

  • připravit plán práce školního speciálního pedagoga na školní rok 2019/2020
  • příprava pomůcek a informovaných souhlasů pro práci školního speciálního pedagoga na školní rok 2019/2020
  • příprava pracoviště ŠSP
  • příprava časového rozvrhu práce ŠSP
  • práce na projektu Pronikáme do inkluze I a Pronikáme do inkluze II

 

Září, říjen

  • účast na adaptačním pobytu 6. ročníků
  • seznam žáků s IVP a PLPP pro nový školní rok (ve spolupráci s výchovnou poradkyní)
  • vypracování IVP a PLPP
  • spolupráce s SPC a PPP, sociální pracovnicí
  • navázání spolupráce s pedagogy a s asistenty pedagoga
  • zajištění správného fungování školního poradenského pracoviště
  • informace žákům a rodičům o možnosti využívání služeb ŠSP v naší škole pro školní rok 2019/2020 – prostřednictvím informovaných souhlasů a aktualizace www stránek školy
  • náslechy ve vybraných třídách, depistážní činnost u žáků 1. třídy
  • intervenční činnost se žáky
  • individuální práce se žáky
  • příprava PSPP a jeho realizace v průběhu školního roku 2019/2020
  • účast na třídních schůzkách

 

Listopad, prosinec

  • depistáž případného výskytu SPU u žáků 1. třídy
  • diagnostika u rizikových žáků 2. tříd
  • diagnostika u žáků s možností vzniku SVP
  • individuální práce se žáky dle rozvrhu
  • pomoc a podpora pedagogům při podezření na rizikové chování žáků a možnosti vzniku SVP u žáků
  • konzultace a aktivity se žáky a rodiči se zaměřením na rizikové chování
  • intervenční činnost se žáky
  • účast na konzultačních třídních schůzkách se zákonnými zástupci

 

Leden, únor

  • den otevřených dveří u školního speciálního pedagoga
  • individuální práce se žáky
  • intervenční činnost se žáky

 

Březen, duben

  • diagnostika u žáků 1. tříd, u kterých je podezření na možnost vzniku SVP
  • diagnostika u rizikových žáků
  • individuální práce se žáky
  • intervenční činnost se žáky
  • účast na zápisu do 1. třídy
  • účast na konzultačních třídních schůzkách se zákonnými zástupci

 

Květen, červen

  • hodnocení IVP a PLPP
  • schůzka s rodiči budoucích prvňáčků
  • účast na setkávání s rodiči budoucích šesťáků
  • konzultace a poradenství s rodiči budoucích prvňáčků
  • individuální práce se žáky
  • intervenční činnost se žáky

 

Celoroční plán

  • sledování termínů kontrolních vyšetření v SPC a PPP
  • konzultace s odborníky (SPC, PPP, SVP, OSPOD)
  • spolupráce a konzultace s vyučujícími
  • konzultace s rodiči klientů
  • komplexní spolupráce školního poradenského pracoviště
  • koordinace činností a přímé metodické vedení asistentů pedagoga ve škole
  • samostudium, účast na seminářích a dalším vzdělávání
  • konzultace s odbornými pracovníky poradenských a dalších institucí
  • úprava školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • zajištění individuální i skupinové speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činností reedukačních, kompenzačních, stimulačních
  • v případě potřeby vypracování IVP a PLPP ve spolupráci s dalšími odborníky
  • celoroční činnosti zaměřené na prevenci a včasnost řešení problémů
  • vedení příslušné dokumentace a administrativa
  • metodické vedení AP v průběhu školního roku 2019/2020
  • vedení školního poradenského pracoviště
  • realizace projektu Pronikáme do inkluze II

 

Ve Strážnici dne: 2. 9. 2019

 

Vypracovala: Mgr. Eva Šefčíková, školní speciální pedagog

Schválil: Mgr. Petr Tomeček, ředitel školy