PLÁN PRÁCE ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG Školní rok 2019/2020
Činnost a úkoly školního speciálního pedagoga během školního roku 2019/2020 pro práci se žáky, pedagogy, rodiči a dalšími spolupracujícími subjekty
Srpen
- připravit plán práce školního speciálního pedagoga na školní rok 2019/2020
- příprava pomůcek a informovaných souhlasů pro práci školního speciálního pedagoga na školní rok 2019/2020
- příprava pracoviště ŠSP
- příprava časového rozvrhu práce ŠSP
- práce na projektu Pronikáme do inkluze I a Pronikáme do inkluze II
Září, říjen
- účast na adaptačním pobytu 6. ročníků
- seznam žáků s IVP a PLPP pro nový školní rok (ve spolupráci s výchovnou poradkyní)
- vypracování IVP a PLPP
- spolupráce s SPC a PPP, sociální pracovnicí
- navázání spolupráce s pedagogy a s asistenty pedagoga
- zajištění správného fungování školního poradenského pracoviště
- informace žákům a rodičům o možnosti využívání služeb ŠSP v naší škole pro školní rok 2019/2020 – prostřednictvím informovaných souhlasů a aktualizace www stránek školy
- náslechy ve vybraných třídách, depistážní činnost u žáků 1. třídy
- intervenční činnost se žáky
- individuální práce se žáky
- příprava PSPP a jeho realizace v průběhu školního roku 2019/2020
- účast na třídních schůzkách
Listopad, prosinec
- depistáž případného výskytu SPU u žáků 1. třídy
- diagnostika u rizikových žáků 2. tříd
- diagnostika u žáků s možností vzniku SVP
- individuální práce se žáky dle rozvrhu
- pomoc a podpora pedagogům při podezření na rizikové chování žáků a možnosti vzniku SVP u žáků
- konzultace a aktivity se žáky a rodiči se zaměřením na rizikové chování
- intervenční činnost se žáky
- účast na konzultačních třídních schůzkách se zákonnými zástupci
Leden, únor
- den otevřených dveří u školního speciálního pedagoga
- individuální práce se žáky
- intervenční činnost se žáky
Březen, duben
- diagnostika u žáků 1. tříd, u kterých je podezření na možnost vzniku SVP
- diagnostika u rizikových žáků
- individuální práce se žáky
- intervenční činnost se žáky
- účast na zápisu do 1. třídy
- účast na konzultačních třídních schůzkách se zákonnými zástupci
Květen, červen
- hodnocení IVP a PLPP
- schůzka s rodiči budoucích prvňáčků
- účast na setkávání s rodiči budoucích šesťáků
- konzultace a poradenství s rodiči budoucích prvňáčků
- individuální práce se žáky
- intervenční činnost se žáky
Celoroční plán
- sledování termínů kontrolních vyšetření v SPC a PPP
- konzultace s odborníky (SPC, PPP, SVP, OSPOD)
- spolupráce a konzultace s vyučujícími
- konzultace s rodiči klientů
- komplexní spolupráce školního poradenského pracoviště
- koordinace činností a přímé metodické vedení asistentů pedagoga ve škole
- samostudium, účast na seminářích a dalším vzdělávání
- konzultace s odbornými pracovníky poradenských a dalších institucí
- úprava školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- zajištění individuální i skupinové speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činností reedukačních, kompenzačních, stimulačních
- v případě potřeby vypracování IVP a PLPP ve spolupráci s dalšími odborníky
- celoroční činnosti zaměřené na prevenci a včasnost řešení problémů
- vedení příslušné dokumentace a administrativa
- metodické vedení AP v průběhu školního roku 2019/2020
- vedení školního poradenského pracoviště
- realizace projektu Pronikáme do inkluze II
Ve Strážnici dne: 2. 9. 2019
Vypracovala: Mgr. Eva Šefčíková, školní speciální pedagog
Schválil: Mgr. Petr Tomeček, ředitel školy