Nařízení karantény pro třídy 6. A, 6. B, 7. A, 7. B a 9. A - od pátku 12. 11. 2021
11.11.2021 •
Nařízení karantény pro třídy 6. A, 6. B, 7. A, 7. B a 9. A - od pátku 12. 11. 2021
A) Základní informace od Krajské hygienické stanice JMK v Brně
Vzhledem k tomu, že žáci třídy: 6. A, 6. B, 7. A, 7. B a 9. A byli dne 8. a 9. listopadu 2021 v kontaktu s osobou, která je COVID-19 pozitivní, byly u těchto osob epidemiologickým šetřením ze strany KHS JMK v Brně shledány důvody pro karanténní opatření.
Povinnost podrobit se od 12. 11. 2021 karanténě a následně RT-PCR testování se nevztahuje na žáky, kterým:
-
uplynulo nejméně 14 dní od ukončení očkování, nebo
-
kteří prodělali onemocnění Covid-19 v době ne delší než 180 dní od data diagnostického pozitivního testu, nebo
-
kteří nebyli ve škole dne 8. a 9. listopadu 2021 (po oba dny !!!)
Délka karanténních opatření (karantény):
-
dodržení domácí karantény po dobu minimálně 7 dnů, tedy do uterý 16.11.2021 včetně
-
Pokud žák v karanténě podstoupí v rozmezí 5. až 7. dne od posledního kontaktu s pozitivně testovanou osobou PCR test s negativním výsledkem a nemá klinické příznaky na onemocnění COVID-19, karanténa po 7 dnech se ukončí – může jít kdykoli poté do školy.
-
Prakticky tzn., že nejdříve může jít žák do školy ve Čt 18. listopadu, případně každý následný den.
-
V případě této „krátké“ verze karantény se žák po příchodu do školy prokáže negativním výsledkem PCR testu.
-
dodržení domácí karantény po dobu 14 dnů, tedy do úterý 23. 11. 2021 včetně
-
Platí v případě, kdy žák v průběhu karantény nepodstoupí PCR test.
-
PCR test již není povinný, přesto jej před návratem do školy doporučujeme.
Dle nabídky různých odběrových míst lze absolvovat odběr výtěrem z nosu, z krku, vyplivnutím slin do zkumavky či výtěrem pod jazykem. Odběrové místo a způsob odběru si volí pro své děti zákonní zástupci sami. Taktéž se zde dohodnou na způsobu odběru.
Při karanténě je nutné zůstat v domácí izolaci bez návštěv osob, které nebydlí ve společné domácnosti. Není možné odcházet na mimoškolní aktivity apod.
Pokud by se u žáka objevily klinické příznaky (suchý kašel, teplota, zažívací obtíže, ztráta chuti a čichu…), je nutno telefonicky kontaktovat ošetřujícího lékaře a konzultovat s ním aktuální zdravotní stav. Pokud by se objevily závažné klinické příznaky (přetrvávající vysoké horečky, ztížené dýchání apod.), je nutné kontaktovat v případě nedostupnosti lékaře např. pohotovostní službu nebo linku 155 a předat informaci o probíhající karanténě.
Karanténa se týká pouze osob, které byly v úzkém kontaktu s danou pozitivní osobou, netýká se rodinných příslušníků. Ti se považují za „kontakty kontaktů“ a pouze v případě pozitivního Rt-PCR testování by byla činěna další opatření i u nich.
B) Informace k zajištění vzdělávání v období od 12. listopadu do 18. listopadu 2021 (popř. do 23 listopadu 2021)
-
Od Pá 12. listopadu až Čt 18. listopadu, popř. do úterý 23. listopadu 2021 – po dobu karantény – bude zajištěna distanční výuka, především formou on-line hodin
-
žáci jsou povinni sledovat Microsoft Teams a skolaonline.cz a řídit se zde uveřejněnými pokyny vyučujících
-
veškeré on-line hodiny jsou povinné – viz Dodatek - Školní řád – Povinnosti žáka
-
v období distančního vzdělávání účastnit se všech on-line hodin dle svého rozvrhu
-
Žáci, kteří splňují výjimku (14 dnů po dokončeném očkování, nebo prodělali onemocnění Covid-19 v době ne delší než 180 dní od data diagnostického pozitivního testu) mohou i nadále docházet do školy.
-
Organizace vzdělávání těchto žáků přímo ve škole bude aktuálně přizpůsobena jejich počtu. Je předpoklad, že se budou ve svých třídách přímo účastnit on-line hodin. Rozvrh může být poupraven – vše se bude řešit operativně – sledujte skolaonline.cz a Microsoft Teams.
-
Především z organizačních důvodů zajištění distančního vzdělávání doporučujeme ponechat i tyto žáky po dobu karantény doma – v režimu distanční výuky
-
St 17. listopadu – státní svátek
Upozornění pro strávníky ve školní jídelně:
-
Žáci v karanténě mohou oběd odebírat, odnést ze školní jídelny si jej však v jídlonosičích mohou pouze osoby zdravé, a to jen v čase vyhrazeném pro veřejnost. K odevírání obědů do jídlonošů se musí předem přihlásit elektronicky do systému jinak jsou od 12. 11. 2021 všichni žáci z těchto tříd automaticky odhlášeny.
Další důležitá sdělení:
-
Po zadání kontaktu žáka do databáze karantén, je na poskytnuté telefonní číslo zákonného zástupce odeslána automatická SMS s odkazem na sebetrasující formulář. Po jeho řádném vyplnění je automaticky vygenerována e-žádánka na PCR test.
-
Nařízení karanténních opatření v souvislosti s onemocněním COVID-19 se provádí dle Metodického pokynu hlavní hygieničky ČR č.j. MZDR 37994/2021-1/OVZ ze dne 19. října 2021.
-
Karanténa se nenařizuje osobám, které byly očkovány proti onemocnění COVID-19 s tím, že u očkování uplynulo od aplikace druhé dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu podle souhrnu údajů o léčivém přípravku (dále jen „SPC“) nejméně 14 dní, nebo od aplikace první dávky očkovací látky v případě jednodávkového schématu podle SPC nejméně 14 dnů, a očkovaná osoba nejeví žádné příznaky onemocnění COVID-19.
Další informace budou předány přímo zákonným zástupcům žáků, kterým, bude nařízena karanténa.